dagarmedmig

2012-04-23
21:30:00

Träning och pasta carbonara
Jag måste börja med att ge mig själv beröm över att jag äntligen kommit igång med min träning. Det finns inte många andra känslor som slår känslan av att ha tränat så att svetten fullkomligt rinner över hela kroppen och sen ta en lång och varm dusch och med gott samvete äta en god pasta carbonara, mums.
Det finns ju 1000 olika recept på pasta carbonara och jag tänkte ge mig på att försöka leta upp den bästa. Här kommer receptet på den jag provade idag
 
PASTA CARBONARA
Ingredienser:
Pasta av valfri sort till 2 personer
1.5 dl grädde
1.5 dl mjölk
1 pkt bacon
1 st gul lök
1 st röd lök
1 bit parmesanost
2 st ägg (endast gulorna)
Salt & peppar
Gör så här:
1. Skala och hacka löken. Stek löken lite lätt i en stekpanna och häll sedan på grädden och mjölken.
2. Krydda med mycket svartpeppar.
3. Koka pastan i rikligt med vatten och lite salt.
4. Häll pastan i gräddsåsen.
5. Stek bacon och klyftad rödlök.
6. Häll på pastan och såsen, rör om, salta och peppra.
7. Riv osten
8. Lägg upp pastan och strö över den rivna osten.
9. Dela ägget och spara äggulan och lägg det på toppen av pastan
10. Servera
 
Smaklig spis!
 
 
Ebba har äntligen somnat så nu tänker jag inta soffan och fortsätta kolla på serien Alcatraz.
All Kärlek!
hjrta

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: