dagarmedmig

2012-08-04
17:14:12

Eget påhitt....
Vissa dagar är det hopplöst att komma på vad man är sugen på att äta, i går var en sådan dag då jag inte riktigt kände för något. Efter en stund i affären kände jag mig sugen på något med fläskfilé, det var sååå längesen vi åt det här hemma. Så fick det bli, jag gick inte efter något recept utan mer på vad jag var sugen på just för stunden.  Det blev så grymt gott att det kommer lagas fler gånger här hemma. 
 
Curryfläskfilé
4 pers
 
600-700 g fläskfilé
1 stor purjolök
1 gul paprika
1 burk zetas soltorkadetomater
2 msk Touch of taste brynt schalottenlökfond
5 dl grädde
10 blad basilika 
1 pkt fetaost
smör
salt & peppar
curry
Ris
 
Gör så här:
1. Putsa bort eventuellt fett från fläskfilén. Skär fläskfilén i 2 cm tjocka skivor.
2. Lägg en stor klick smör i stekpannan. Salta och peppra fläskfilén på bägge sidor. Stek tills bitarna fått färg.
3. Skär purjolöken, skiva paprikan i stora bitar och dela varje soltorkadtomat i tre delar. 
4. Lägg fläskfilén i en ungsform när den nästan är genomstekt. 
5. Stek purjolöken och paprikan. 
6. Lägg purjolöken, paprikan och soltorkadetomater på fläskfilén.
7. Klipp basilikablad och smula fetaosten över.
8. Blanda grädde, fond och curry.
(currymängd efter hur stark man vill att maten ska vara, jag tog mycket och då blev det riktigt, riktigt bra smak)
9. Häll såsen över fläskfilén. Ställ in i ugnen cirka 20 minuter på 200 grader. 
 
- Vi hade ris och sallad till -
 
 
 
 
 
 
.....................
 
Nu ska vi iväg på middag, men senare ikväll kommer jag med mitt bidrag till fotoutmaningen!
Glöm inte att kolla in mitt bidrag ;) 
 
Kramar till er!!!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: