dagarmedmig

2012-08-30
14:56:49

Sommarkyckling!
Ja, sommaren anses väl som över, men trots det kände jag för att bjuda min gäst och mannen på en super god kycklingrätt. Sommarkyckling heter den, kanske för att det är färsk gurka i den :) Denna rätten vill ni inte missa att smaka.
 
SOMMARKYCKLING
4 pers
 
4 st Kycklingfiléer
2 st Vitlöksklyftor
Smör
4 dl Vispgrädde
1 st Hönsbuljongtärning
3 tsk Fransk senap
1/2 dl Grovhackad gräslök
1/2 Gurka
1 pkt Bacon
 
Gör så här:
1. Skala och hacka vitlöken.
2. Bryn kycklingfiléerna runt om i smör i en stekpanna.
3. Blanda grädde, smulad buljongtärning, senap, pressad vitlök och gräslök.
4. Häll blandningen över kycklingen i stekpannan och låt puttra i cirka 10 minuter.
5. Hacka gurkan i små bitar. 
6. Strimla bacon och stek knaprigt.
7. Lägg ner gurkan och bacon i såsen och rör ihop.
 
- Serveras med potatis och om man vill lite broccoli - 
 
 


 
 
 
Hoppas ni kommer gilla maten.
Jag skulle bli jätte glad om du ville lämna en liten kommentar om du testar receptet. Alltid bra att veta vad ni tycker och kanske att jag kan få tips på hur ni gjorde (om ni ändrade något i receptet). Sen är det alltid roligt för mig att veta vem du är som kikar in här lite då och då :) :)
 
Stora kramar!
 
 

Kommentar:
#1: Gunilla Svensson

Hej Emelie! Håller med denna rätten är så himla mumsig! Lätt o smidig att göra en allt i ett rätt som jag älskar! Har precis bakat en mjuk plommonkaka med citron o kardemumma.Det blir "mumma" till fikat med "litta" grädde till.Hoppas att allt är bra med dig o din familj.Allt gott till er!
Kram Gunilla

Svar: Plommonkaka, auh så gott :) skicka gärna receptet till min mail ([email protected]) så kan jag prova den och sen lägga ut receptet :) Hoppas ni mår bra?! ha en härlig helg! kramar
Emelie Ånhed

2012-09-02 @ 12:40:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: