dagarmedmig

2012-08-05
22:52:47

Tema nummer 5 - Något jag fått eller ärvt
När man talar om heminredning brukar jag beskriva mitt hem som ett svart och vitt hem. Tråkigt tycker många, trivsamt tycker jag. Dock älskar jag hem som har den där charmiga stilen av gamalt och nytt och som bjuder på härliga färger på kuddar, gardiner osv. Tro mig när jag säger att jag har försökt att köpa saker med färg, jag har gjort det om och om igen. Men aldrig att jag fått det att passa, jag får lätt panik och tycker bara att det ser så otroligt rörigt ut. Den "röda tråden" saknas när färg blandas in.
 
En sak som jag ändå känner att jag har lyckats med, är att "få till" de saker som jag fått förmånen att ärva av min farmor. Min farmor tillhör den generationen som inte vill slänga någonting. Allt finns kvar sedan många generationer tillbaka, vilket har en viss charm då varje pryl har en lång historia bakom sig. Min farmor hade mycket fat och skålar i turkost, som jag nu fått ärva av henne. Turkost passar mig perfekt, då det är en färg som är rogivande tillsammans med svart och vitt. I mitt kök har det av den andledningen fått bli turkos som blivit accentfärg.
 
 
 
 
En annan person som betytt oerhört mycket för mig är min älskade mormor, tyvärr gick hon bort för 7 år sedan. Vi stod varandra mycket nära, vår relation var speciell. Min mormor har alltid varit med hemma i vårt kök när jag var liten, hon kom varje fredag och vi lärde känna varandra på ett sätt som inte alla gör min sina mor- farföräldrar. Den relation som jag fick med min mormor hoppas jag att Ebba får med sina mor- farföräldrar, den är värdefull och avger en härlig känsla att bära med sig genom hela livet. 
 
När jag konfirmerade mig fick jag ett armband av min mormor som hon i sin tur fått när hon konfirmerade sig. Tyvärr använder jag det väldigt sällan på grund av att jag är jätte rädd för att tappa det. Jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag tappade bort armbandet eller om det gick sönder... Förstår ni hur jag känner? Kanske löjligt, men exakt detta armband med denna historia är omöjligt att få tillbaka.
 
 
X-länk, som armbandet heter är ett klassiskt armband som man kan se på mångas armar, kanske inte så mycket längre men många bar det för några år sedan. Ett armband som aldrig går ur tiden.  
 
 
I morgon vankas fotoutmaning nummer 6 och mer kakrecept :) 
 
All kärlek!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: