dagarmedmig

2012-07-22
21:49:44

Gunillas rödavinbärspaj

Ikväll när vi var hembjudna på mat till bästa vännen bjöds det på grillat och underbar efterrätt. Jag "snodde" receptet, som vännen i sin tur fått från Gunilla :)

Gunillas rödavinbärspaj

3 dl vetemjöl1,5 dl socker

1 tsk bakpulver

2 tsk vaniljsocker

150 g smör

5 dl rödavinbär

2-3 dl crème fraîche

Gör så här:

1. Rör ihop de torra ingredienserna.

2. Tillsätt smöret och blanda samman till en deg.

3. Tryck ut i en pajform, låt stå i kyl en stund.

4. Blanda samman vinbären och crème fraîche försiktigt.

5. Häll i pajskalet.

6. Ställ in i ugn på 225 g i 15 min.

7. Sänk värmen till 150g och låt stå ytterligare 10-15 min i ugnen.

- serveras med vaniljglass -

All kärlek!


Kommentar:
#1: Jessica Junhall

Hej Emelie ! Älskar röda vinbär, så idag är det upp till bevis för denna paj ;) ser helt underbar ut!! Ha det bäst i värmen.

Svar: Hej Jessica! Träffade din man på Kvantum, han berättade att du börjar din semester idag. Härligt, jag håller tummarna att värmen och solen visar sig från sin bästa sida. Kul att du ska testa pajen, jag älskar också rödavinbär och tyckte verkligen om denna paj...Skriv gärna och säg vad du/ni tyckte :) Alltid kul med feedback!
Önskar dig en underbar semester! Stora kramar Emelie
Emelie Ånhed

2012-07-27 @ 17:14:33
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: