dagarmedmig

2012-06-13
22:52:37

Grillad lax med goda tillbehör
Skönt att det varit en dag med sol och relativt varm luft ute, har fortfarande svårt att förstå att det faktiskt är mitten på juni. Jag kommer ständigt på mig själv sägandes - det ska jag göra till sommaren. Hmmm, ja undra när sommarkänslorna börjar infinna sig. Till semestern hoppas jag.

Vår förmiddag spenderades tillsammans med tre andra mammor och barn, fikandes och lekandes på en STOR lekplats på Breared. Perfekt ställe. Svägerskan bjöd på fika medans Ebba gjorde premiär i sandlådan. Gissa om hon gillade det :)
Lilltjejen hade grus överallt, ja till och med i munnen, samt en och en annan sten gömd under tungan :) :)





- Ebba in action - 

Till kvällsmat fick det bli grillat. Närmare bestäm LAXFILÈ!
Kryddade laxfilén med citronpeppar och salt sen på grillen - lätt som en plätt och riktigt, riktigt smidigt.

Till det gjorde jag en sallad med maché sallad, sockerärtor, gurka, tomat, mozzarella, spetspaprika (har ni inte testat spetspaprika så måste ni göra det - sötare i smaken och på något sätt godare) och honungsmelon.

Vi grillade också halloumi ost. Jag gjorde en sås på turkisk yoghurt, sweet chili, honung och salt. Sist men inte minst, stekte jag grön sparris i smör (cirka 10 min på svag värme) med havssalt och med min favorit krydda, nämligen den här

- Salt med örtkryddor. Passar till det mesta, jag brukar krydda kycklingfilé och rotfrukter som jag gör i ugnen m.m. Ett riktigt bra och gott tips till sommarens grillmat - 



- Visst är det gott med grillat? - 

All kärlek!
hjrta




Kommentarer:
#1: Ann

Det var supergott! Tack för trevligt sällskap.

2012-06-14 @ 20:40:50
#2: Emelie Ånhed

Tack själva bästa mamma!!! Alltid trevligt att sällskapa under god mat :)

2012-06-14 @ 23:38:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: