dagarmedmig

2012-06-06
11:18:54

Nationaldagen!
Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord. Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord, Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna. Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna ....

Hur har ni firat denna lediga dag?

Dagen till ära bjuder jag på ett perfekt efterrätt som jag snabbt slängde ihop igår kväll till mina Desperate Housewives tjejer :)

Limemousse med hallon
4 pers

2 äggvitor
3 1/2 msk strösocker
4 dl créme fraiche
1/2 vaniljstång (fröna)
finrivert skal av 1 lime
4 dl hallon (färska eller frysta)
8 strimlade myntablad

Gör så här:
1. Vispa äggvitor och socker till ett hårt skum.
2. Vänd ner äggvitorna i créme fraichen och blanda i vaniljfrön och limeskal.
3. Varva moussen och hallonen i vackra portionsglas.
4. Garnera med strimlade myntablad, eller med hela myntablad.







- En syrlig efterrätt som inte upplevs mastig på grund av créme fraichen. Vi orkade äta upp allt :) -

All kärlek!
hjrta

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: