dagarmedmig

2012-06-07
10:08:38

Satt och mumsa bär....
Jag fullkomligt älskar denna årstiden, självklart på grund av att det börjar bli varmare i luften men också på grund av alla bär som man nu kan köpa svensk-producerade. Igår när några vänner var här på middag köpte vi jordgubbar från Vareborg, så söta och goda. Idag till frukost har jag gjort mig en smoothie på svenska blåbär
(ok, de var frysta, men SVENSKA!) 

Jag älskar att plocka röda vinbär i våran stuga som jag sen fryser in och kan ta upp under vinterhalvåret för att ha i olika bakverk. Varje år gör mamma och jag flädersaft från blommorna på deras träd. Är ju så gott att ta upp en flaska när man ska fika, både på sommaren och vintern. 

Min dagliga morgonsmoothie

Vaniljyoghurt
Mjölk
1 st Banan
Blåbär
1 st Kiwi





Önskar Dig en bra dag!
- Senare idag kommer recept på goda havrekakor, perfekta att stoppa ner i picknick-korgen till stranden - 
hjrta


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: