dagarmedmig

2012-05-20
21:50:34

Enchiladas med biff och grönsaker
Hej fina läsare!
Hoppas att ni haft det lika underbart i det varma & soliga vädret som vi haft..Håller alla fingrar och tår som går att hålla på att detta underbara väder håller i sig. Är det bara jag som tycker allt blir så mycket lättare och roligare när solen tittar fram (Ebba vet jag håller med, för hon slipper ta på sig jobbiga ytterkläder) eller vad känner Ni?

-Sitter och funderar över hur vi ska lägga upp sommaren, några bra tips på konserter eller andra aktiviteter kanske?-

Igår kväll kom vännen hit på middag. Vi slog även på stort och delade en flaska rosévin, riktigt gott. Hyrde film, Mikael Persbrandts nya film HAMILTON. Den var riktigt bra, kanske för att vännen fanns vid min sida och för att vi båda två tyckte att Mikael var så där manlig och snygg :-) Men oavsett om vännen och Mikael påverkade mitt "gillande av filmen" eller om det handlade om att den faktiskt var riktigt bra, så bör Ni se den:-)

Jag lagade enchiladas med biff och grönsaker, som var uppskattat från oss båda.

Ingredienser till 2-3 pers

350-400 g lövbiff
1 purjolök
6 st färska champinjoner
1 röd paprika
2 tomater
2 nävar ruccola
1 liten påse riven gratängost
1 pkt fetaost
2 dl Arla Köket lätt crème fraiche paprika&chili
4 st tortillabröd


Gör så här:
1. Marinera lövbiffen någon/några timmar innan den ska tillagas. Välj valfri marinad.
2. Strimla lövbiffen och stek den i smör.
3. Skiva purjolöken och champinjonerna och stek tillsammans med lövbiffen.
4. Hacka tomaterna, paprikan och lägg i en bunke.
5. Rör samman biffblandningen och tomatblandningen i bunken. 
6. Blanda ner smulad fetaost, riven gratängost, créme fraichen & ruccola.
7. Lägg ut 4 st tortillabröd och fördela blandningen jämt över bröden.
8. Lägg blandningen på ena sidan av brödet & rulla ihop.
9. Lägg rullarna på ungsplåten & lägg över aluminiumfolie på rullarna.
10. Ställ in i ugnen på 175 grader i cirka 15 min (eller tills du känner att röran är tillräckligt varm)

-Servera tillsammans med tacochips och cheddar cheese dip- 







Om man inte gillar lövbiff så går det precis lika bra med kyckling. Jag tycker lövbiff är ett tunt och gott kött, men det finns tyvärr inte så många recept med lövbiff, så min utmaning blir att experimentera och försöka hitta goda recept med lövbiff som ingrediens. 

Medans jag lagade mat fick Ebba (som var rastlös & uttråkad på sin tråkiga mamma) sitta i sin stol och rota i besticklådan. Hon gillar att slänga ner alla slevar på golvet, för att sen se sin mamma krypa runt på alla fyra för att lägga tillbaka alla saker, som efter fem sekunder ligger utslängda på golvet igen. Om och om igen.... 



♥BUSUNGE♥

Ha en skön söndagskväll ! ! !
hjrta
Ps. I morgon blir det grillat med tips på tillbehör & super god färdigsås här på bloggen :-)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: