dagarmedmig

2012-05-23
23:08:08

Nya skor & altanhäng...
De senaste dagarna har tillbringats på altanen. Detta underbara väder är precis vad vi alla behöver, kroppen fylls med energi, man blir sprallig och får större lust att vilja planera in roliga saker. Det är liksom bland annat det här med sol, värme, fina kvällar och grillning som man går och längtar efter hela hösten och vintern. Nu är den här och jag har lovat mig själv att detta ska bli en underbar sommar.

Jag ska ta tag i saker som jag länge tänkt göra, jag ska bjuda fina vänner på god mat, umgås med familjen, uppleva Cypern, introducera Ebba i båtlivet och känna på pulsen på Varbergs uteställen. Detta är vad jag känner för att göra just nu, men man vet aldrig. Vinden kan vända snabbt...







Förra sommaren blev det i princip inga nya skor köpta för mig. Jag hade svullna fötter och inget kändes just då, höggravid som jag var, så passande. Men nu har jag uppdaterat mig på skofronten, med några nya par till mig och ett par till Ebba. Ebbas var helt klart sötast :) 







Visst var de snygga?


Vårt kylskåp har ekat tomt några dagar. Idag var det dax att bege sig mot mataffären och STORhandla. Eftersom att det alltid tar lite tid att storhandla fick det bli mat sent denna kväll och då kände jag inte för att ställa mig och göra långkok direkt. Det fick bli chicken faitas, som är en variant av tacos. Utan köttfärs och tacokrydda, med kyckling och santa marias faitas krydda. Blandade grönsaker och tortillachips till, kan inte bli annat än gott.

Ingredienser 2 pers:
2 st kycklingfiléer (ca. 400 gram)
Santa Marias faitas krydda
Gurka
Tomat
Paprika
Majs
Rödlök
Sallad
Riven ost
Tortilla chips
Gräddfil
Cheddar cheese

Gör så här:
1. Stek kycklingen i smör eller olja. 
2. När kycklingen är genomstekt, häll på 1 påse med faitas krydda & lite vatten och låt steka cirka 4 min.
3. Skär alla grönsakerna.

Lätt som en plätt och färdigt att serveras tillsammans med chips, gräddfil m.m.

Detta är perfekt kvällsmat på fredagen, när man kommer hem efter en arbetsvecka och är lagom sugen att ställa sig och göra mat. 

All Kärlek!
hjrta



 




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: