dagarmedmig

2012-05-15
20:38:54

SUPER enkel & mycket god Tacopaj...
Paj är väldigt bra mat, som går att variera i all oändlighet. Receptet på tacopajen är ett gammalt recept som mina föräldrar gjorde när jag bodde hemma. Den var en klar favorit hos mig. Tacopajen passar både till vardags och till kalas. Barn (och vuxna för den delen också) brukar älska tacos, dock tycker jag att man kan bli lite trött på den "vanliga tacosen". Prova då detta receptet, smakerna finns i maten men på ett annorlunda sätt. 
Självklart serveras denna paj med en smarrig sallad till, så grönsakerna får man i sig trots att det är paj och inte "vanlig tacos" :-)

Recept till 4 pers
500 g köttfärs
1 gul lök
1 påse tacokryddmix
2,5 dl mjölk
1,5 dl sconespulver mix
3 st ägg
2 st tomater
2 dl riven ost

Gör så här
1. Hacka löken och bryn den tillsammans med köttfärsen.
2. Lägg det i en pajform.
3. Vispa ihop ägg, mjölk och sconespulver mix och häll detta över köttfärsen.
4. Ställ in i ugn 25 minuter på 200 grader.
5. Ta ut & lägg på ost & skivade tomater.
6. Ställ in i ugn ytterligare 8-10 min.



-Några av produkterna som används i tacopajen-



-Detta är steg 2 under gör så här-



-Färdig paj-



-Visst ser den god ut tillsammans med grönsaker och en klick creme fraiche- 

Smaklig spis !
hjrta


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: