dagarmedmig

2012-11-24
12:00:00

För att det är så gott...
Sallader kan man variera i all oändlighet. Man kan ha i allt från himmel till jord, endast fantasin som sätter stopp. När jag vill ha en "matigare" sallad brukar jag ta i pasta. Sedan varierar jag med kyckling, korv, räkor och tonfisk. Låt fantasin flöda. För en gång skull kände jag för att byta ut den traditionella pastan och ersatte det med couscous. Super gott. Faktiskt en ny favorit till och med. Ger idag tips på denna enkla men ack så goda sallad. Nästa inlägg kommer som ni säkert redan nu kan lista ut att handla om julen:) oj vad jag gillar julen. Längtar som ett litet barn på att alla i familjen ska vara samlade, äta god mat och bara ha det mysigt tillsammans. På söndag är det första advent och jag har äntligen kommit igång med pysslandet. Fönster har putsats och ljusstakarna står på plats. Älskar när det börjar tändas upp i hemmen... 
 
Emelies couscoussallad 
2-3 pers
 
10 st Soltorkade tomater
1 burk Riddarheims gröna oliver + oljan som oliverna ligger i
4 portioner Couscous
1 rödlök
1 pkt Aptena fetaost
1/2 gurka
1 påse färsk bladspenat
 
 
 
Gör så här:
1. Koka couscous enligt anvisningarna på paketet. Jag tog för 4 pers.
2. Dela rödlöken i skivor och klipp de soltorkade tomaterna i bitar.
3. Hacka gurkan. 
4. Blanda ner oliverna + oljan som oliverna ligger i tillsammans med gurkan, rödlöken och de soltorkade tomaterna.
5. Bryt ner fetaosten och rör ner couscousen. 
6. Tillsist blanda samman de övriga ingredienserna med bladspenaten.
 
 
 
- Salladen blev så krämig när man använde oljan som oliverna legat i till dressing - 
 
 
All kärlek!
/Emelie
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: