dagarmedmig

2012-11-22
18:34:57

Fylld barkis, för att det är så smarrigt
 Kan bli så vansinnigt sugen på varmamackor. Men ibland känns det tråkigt och att det många gånger blir lite torrt. Jag gillar när det är krämigt och mycket smak i maten. Att då istället köpa en barkis, som både är billigt och gott och sen fylla den med en massa smarriga smaker är verkligen toppen. Både enkelt och en perfekt vardagsrätt. Sist jag jobbade hade jag med mig resterna till lunch, smakade precis lika gott. Så nu vet ni att ni kan äta rätten två dagar i rad, visst låter det perfekt :) 
 
Fylld barkis med skinka
3-4 pers
 
200 g Rökt skinka eller bog
1,5 dl Bostongurka
1 dl Lätt majonäs
1,5 dl Cremé fraiche
1 dl hackad persilja
1 st hackad gul lök
2 msk smält smör
Barkis
 
Gör så här:
1. Skär brödet i skivor, men inte ända ner. Brödet ska hålla ihop i botten.
2. Skär skinkan i bitar.
3. Blanda skinka, bostongurka, majonäs, cremé fraiche, persilja, lök, smör och ost
4. Lägg sedan röran emellan skivorna
(det kan vara lite krångligt att lägga röran mellan skivorna, man får trycka lite)  
5. Lägg på riven ost och ställ in i ugnen på 200 grader i cirka 20 minuter.
 
 
 
 
 
-Redo för ugnen -
 
 
- Osten har fått den perfekta färgen - 
 
 
- MUMS MUMS -
 
 
Vad tror ni om detta recept, något ni kommer testa??
♥ Kramar på er ♥ 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: