dagarmedmig

2013-04-29
17:39:19

Att tillaga något nyttigt...
Efter en helt fantastisk helg med mycket mat, underbara vänner och skratt känner jag mig laddad för en ny vecka. Jag har kommit på att jag ofta är så enkelspårig i min matlagning. Utmanar mig sällan med att använda något annat än pasta, ris eller potatis till mina rätter. Under denna veckan har jag bestämt mig för att utmana mig själv genom att använda mig mer av bulgur, couscous, quinoa osv. Det är både gott och nyttigt.
Igår kväll när vi grillad kycklingfilé gjorde jag en bulgursallad till. Jätte god blev den. 
 
Bulgursallad med friska smaker
 
Bulgur 4 port
1 Mango
1 Rödlök
Citronolivolja
2 st Nävar Roucola
1 st Ask coctailtomater
1 fpk Zeta ekologiska blandade bönor
Svartpeppar
 
Gör så här:
1. Koka bulgur enligt anvisningen på förpackningen.
2. Skala och skär mangon i bitar.
3. Dela coctailtomaterna på mitten.
4. Skala och skär rödlöken i skivor.
5. Blanda samman bulgur, mango, coctailtomater, citronolivolja, roucola & bönor.
6. Krydda med nymald svartpeppar.
 
 
 
 
 
 
 
- Till bulgursalladen åt vi fetaost (som man även kan välja att smula i salladen) grillad kycklingfilé och en vitlök/ört sås. För att maten skulle gå så snabbt som möjligt köpte jag en färdig påse med vitlök/ört mix som jag blandade med gräddfil. En super god kombination. 
 
Smaklig måltid vänner!
 
♥Önskar dig en härlig Valborgsmässoafton och en mysig 1:a MAJ ♥
 
Ps. I morgon ska vi ha gäster här hemma, så idag har jag förberett en kall fläskfilé. Recept kommer!
 
 
 
 
 

Kommentar:
#1: Henryk

Det ser riktigt gott ut Emelie

Svar: Vad kul att du tycker det Henryk!Du får testa att laga och se om du tycker det smakar lika gott som det ser ut :)
Kram
Emelie Ånhed

2013-04-29 @ 18:23:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: