dagarmedmig

2013-01-02
22:20:47

Datastrul...

Tekniken är fantastisk när den fungerar, men när det strular så är det inte roligt 😝 Det började med att jag inte kunde blogga pga. Att blogg.se sidan strular med att jag inte kan publicera mina bilder. Utan bilder ingen rolig blogg, eller hur? Sen helt plötsligt gick vårt modem här hemma sönder, och genom viss efterforskning visade det sig att det gått sönder. Ett nytt är på väg😄

Just nu får ni hålla tillgodo med att jag bloggar från min mob och att bilderna är något sämre då det är mobilbilder😖

Över till något annat - jag har länge hört många prata om LCHF. Jag har inte själv så mycket åsikter om metoden, då jag aldrig provat att äta efter den. Har några i min omgivning som äter efter LCHF och som älskar det och som verkligen gått ner i vikt samt mår mycket bättre. Tummen upp för det!
Sen har jag även hört att det är farligt osv. Med tanke på alla dessa olika åsikter tänker jag nu själv testa några månader framöver, för att sedan kunna prata av egna erfarenheter. Jag kommer inte att vara super strikt, utan jag har bestämt att jag ska kunna unna mig lite sött med jämna mellanrum😄 jag tror inte jag skulle kunna funka som människa annars..

Har du ätit efter någon speciell metod någon gång? Har du kanske några bra LCHF tips?

Jag har olika delmål och det är att ta en månad i taget, så får vi se hur det blir..

Här kommer mitt första LCHF tips: Kryddig LCHF kyckling
4 pers

2 broccolihuvud
4 st kycklingfiléer
1 röd paprika
3 tsk sambal oelek
4 msk mango chutney
4 dl grädde
1 pkt bacon
Riven ost
Svartpeppar, vitpeppar, rosépeppar
Salt

Gör så här:
1. Salta och peppra (vitpeppar&svartpeppar) kycklingfiléerna
2. Stek dem i smör så de får färg på bägge sidor. Ska ej vara genomstekta.
3. Skiva paprika och lägg i en ungsform.
4. Lägg kycklingfiléerna ovanpå paprikan.
5. Stek bacon och lägg dem sedan ovanpå kycklingen.
6. Blanda samman grädde, sambal oelek, mango chutney och rosépeppar.
Häll det i formen.
7. Strö över riven ost och ställ sedan in i ugnen på 175 grader tills kycklingen är genomstekt.
8. Koka broccolin i lättsaltat vatten.

- Maten var riktigt god, kommer absolut att göras igen här hemma -

Trots att jag kommer köra LCHF kommer jag tipsa er om annat också och självklart kan man äta alla mina LCHF recept med potatis, pasta eller ris till om man vill det 😄 välj själv 👍

Önskar er alla en underbar start på det nya året!
Kramar


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: