dagarmedmig

2013-03-06
13:45:12

Italienska influenser
Igår när jag var ute på nätet och surfade runt bland olika receptsidor hittade jag ett recept med falukorv. Perfekt tänkte jag då både Ebba och Johan älskar falukorv. Tyvärr var det ingen höjdare. Ebba och Johan åt och både tyckte det var gott. Jag däremot tyckte inte det var något att inspirera er med. Kommer därför inte lägga ut det på bloggen. En annan anledning till att jag inte kommer lägga ut det är att Johan inte kunde tänka sig att äta det dagen efter, alltså var det nog ingen höjdare enligt honom heller :) :) 
Ett annat recept som vi alla i familjen verkligen gillade var detta
 
Italiensk kasslergratäng
4 port
 
700 g kassler 
3 st tomater i småbitar 
1 kruka basilika eller oregano 
1 dl grädde 
3 st vitlöksklyftor 
1 dl crème fraiche 
2 msk tomatpuré (eller 1 dl chilisås) 
150 g mozzarella i bitar 
Salt, efter smak 
Peppar, efter smak   

Gör så här

1. Sätt ugnen på 225 grader.

2. Ta fram din finaste ugnsform och skiva kassler tunt.

3. Blanda hackad tomat, vitlök och hackade örter med crème fraiche och grädde.

4. Häll smeten över kasslern i formen och strö sedan ost över hela baletten.

5. In i ugnen och låt hela härligheten få lite färg på nosen i ca 15-20 minuter.

6. Servera med pasta och en god grönsallad. Ris fungerar också bra, om du är lagd åt det hållet.

 
 
 
- Vi hade tagliatelle och blomkål till -
 
Önskar dig en fortsatt härlig vecka!
 

 

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: