dagarmedmig

2013-03-05
15:54:39

Kyckling med dragon & senap...
Sist jag var hemma hos en vän kollade jag igenom hennes recept. Jag fick många goda tips på rätter som jag kommer testa. Det är så bra när man får se någon annans recept, ger mycket inspiration. Många gånger kanske man inte tycker om ett helt recept, utan man kan ta bort någon ingrediens och lägga till någon annan. Perfekt.
Jag testade att göra ett kycklingrecept som jag "snodde" med mig. Jag la till några saker för att få den på "mitt sätt". Testa dig fram du med. Men här kommer i allefall min version av rätten.
 
Kyckling med dragon & senap
4 pers
 
800 g kycklingfilé
1 st rödlök
500 g broccoli
1 msk smör
1 msk grov senap
3 msk hackad dragon
2 burkar créme fraiche
1 dl grädde
1 st kycklingbuljong tärning
Svartpeppar & salt
 
Gör så här:
1. Strimla kycklingfilén. Hacka löken. 
2. Dela broccolin i mindre buketter.
3. Stek kycklingbitarna i smör tills de fått färg.
4. Tillsätt rödlök och broccoli.
5. Rör ner senap, dragon, créme fraiche, grädde & buljongtärning.
6. Låt koka ihop. Salta och peppra.
 
- Serveras tillsammans med ris alt pasta & sallad -
 
 
 
 
En snabb och väldigt god maträtt!
 
♥ Tack för att du kollar in här, det gör mig glad ♥
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: