dagarmedmig

2013-03-02
15:20:30

Världens godaste....
Knäckebröd. Jag har blivit fullkomligt beroende av världens godaste knäckebröd. Ett nyttigt fröknäcke som en vän till mig tipsade om. Innehåller inget vetemjöl utan bara en massa goda fröer och majsmjöl. Är du glutenallergisk passar detta knäckebröd dig perfekt! Passar även dig som ständigt är godissugen och vill försöka vara lite nyttigare. Så fort suget sätter in tar jag en bit knäckebröd istället, och det funkar faktiskt. Bakade en hel plåt i veckan och det är nästan slut redan:) blir till att göra en omgång till i eftermiddag. 
 
Nyttigt fröknäcke 
1 plåt 
 
2 dl majsmjöl
1 dl sesamfrön
1 dl solrosfrön
1/2 dl linfrön
1/2 dl pumpafrön
1/2 dl rapsolja
2 1/2 dl kokande vatten
Flingsalt
 
Gör så här:
1. Blanda alla ingredienser.
2. Smörj en ungsplåt (jag hade bakplåtspapper i botten + smör)
3. Tryck ut degen på den smorda plåten.
4. Strö över flingsalt och tryck till så att saltet fastnar lite lätt i degen.
5. Grädda i nedre delen av ugnen på 150 grader i cirka 60 minuter. 
6. Låt sedan knäckebrödet stå i ugnen på eftervärmen.
7. Bryt sedan knäckebrödet i önskad storlek. 
 
Lycka till !
 
 
 
 
 
- Visst är det fint att förvara det i härliga glasburkar. Det bästa är att burkarna håller tätt och då behåller knäckebrödet sin knaprighet -
 
Önskar dig en härlig lördag!
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: