dagarmedmig

2013-05-28
15:45:18

LCHF-fisk
Jag har tyvärr ingen stark karraktär när det kommer till att "hålla igen". Jag älskar nästan all mat, all fika och alla sötsaker i världen tror jag :) Jag önskar många gånger jag var den där personen som kan tacka nej, men det går inte. Jag försöker verkligen att lägga manken till ibland men det är så nedrans gott med de där onödiga sötsakerna. Jag brukar intala mig att jag måste få "unna" mig. Har du hört något så bra ord innan som unna ;) ?
 
Är du lika dan? Eller har du världens bästa karraktär och kan dela med dig av hur du gör kanske?
 
Ibland blir jag sporrad, speciellt när solen tittar fram och jag vet att det snart är bikinisäsong. Tror de flesta personerna är ungefär lika dana i sina tankar. Jag har sedan ett tag tillbaka börjat träna mycket mer regelbundet. Jag har alltid tränat, men innan kunde det vara jätte mycket ena veckan och inget andra veckan. Nu har jag lovat mig själv att jag ska ta mig till gymmet 3 dagar i veckan för löpning på bandet samt styrketräning. Jag har faktiskt varit riktigt, riktigt duktig. 
 
Men sen det där med att ändra sin kost, det har jag tyvärr inte lyckats med ännu ;) Jag gjorde ett första försök igår och körde kolhydratfri kost. Här kommer ett super smarrigt tips på en LCHF rätt som var toppen god. Denna rätten skulle även vara super god med ris, pasta eller potatis till. Så för er som inte kör "varannan dag LCHF" kan lägga till det i receptet:) :)
 
LAX AUBERGINE
4 port

600 g laxfilé
1 st aubergine
Parmesanost
3 dl grädde
1/2 pkt philadelphiaost
1 pkt cabtadou färskost vitlök/örter
1 kruka gräslök
1 st citron
Smör
Citronpeppar
Salt
 
Gör så här:
1. Smörj en ungsform. Lägg i laxfilén.
2. Salta och peppra med citronpeppar.
3. Skär auberginen i skivor och lägg ovanpå laxfilén.
4. Klipp gräslöken över auberginen. 
5. Pressa över citron.
6. Blanda samman grädde och osten. Häll i formen. 
7. Riv parmesanost över hela gratängformen.
8. Ställ in i ugnen på 200 grader i cirka 30 minuter.
 
 
 
 
 
 
 
 
All kärlek!
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: