dagarmedmig

2013-09-16
19:54:00

Se hit alla citronälskare
Lusten att laga mat och lusten att jaga nya goda recept försvann samtidigt som solen tittade fram. Jag har haft en del goda recept att dela med mig under sommarenslopp, men jag har inte tagit mig tid att skriva ner det här på bloggen. 
Jag har frågat mig många gånger varför jag överhuvudtaget har en blogg? Har jag den för min egen skull eller har jag den för att jag vill att andra ska kunna ta del av beprövade recept? Att ha en blogg är tidskrävande, men så roligt när man får respons på inläggen. Jag skapade bloggen med tanken att den skulle vara som en receptbok för mig. Jag har alltid lagat mycket mat, men kommer tyvärr sällan ihåg recepten till nästa gång med tanke på att jag inproviserar mycket. Har själv haft nytta av bloggen många gånger när jag blir sugen på att laga en rätt fler gånger. 
Jag tänker fortsätta med bloggen ett tag till, så får vi se vad som händer. Jag hälsar hösten och matlagningsperioden välkommen. Nu sätter vi igång med mer matlagning i köket.
Först ut kommer ett recept som jag hittade på ica.se Som vanligt har jag ändrat lite i receptet för att få det som jag vill ha det. Hoppas du kanske gillar detta också.

CITRON & BASILIKAKYCKLING4 pers

1 citron1/2 kruka basilika500 g strimlad kycklingfilé1 msk smör eller margarinsalt och svartpeppar2 dl vispgrädde1 dl mjölk3 vitlöksklyftor2 msk kycklingfond1 tsk rosmarinmaizena redning för ljussås

Gör så här:1. Skölj och finriv skalet av citronen och pressa ur saften.2. Grovhacka basilikan.3. Bryn kycklingbitarna i matfettet i en stekpanna, salta och peppra.4. Blanda ner grädde, mjölk, bailika, citronskal/saft, vitlök, kycklingfond och rosmarin.5. Red ev av grytan med maizena redning.6. Låt puttra några miniuter. 7. Smaka av med salt och peppar.
- Till detta hade jag bulgur. Men det passar även med ris eller pasta -




Tack för att just du kollar in här 

Kommentarer:
#1: Sara

Jag kollar ofta efter recept på din blogg! Igår gjorde vi dina goda ostbiffar, en ny favorit hos Charlie! Kram

Svar: Tack snäll du:) Härligt att höra att Charlie gillar biffarna:) Alltid positivt när man märker att barnen gillar något extra mycket..Ett säkert kort :) Ha en härlig helg! Hälsa familjen.
Många kramar till er
Emelie Ånhed

2013-09-17 @ 11:55:12
#2: Frida

Hejja Emelie!! :)

Svar: Tack hjärtat!!! Puss
Emelie Ånhed

2013-09-17 @ 14:47:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: