dagarmedmig

2012-08-06
21:43:01

Tema nummer 6 - Min favoritplats
Att välja en favoritplats tycker jag är svårt, då jag har många platser som jag älskar. Mitt hem är en plats som jag älskar att vara i, jag är oerhört hemkär. Kanske för att det är en plats där jag känner mig trygg, lite som min borg där jag vet att jag har ett tryggt nätverk runt om kring mig. Skulle det hända något, vet jag att hjälp finns i närheten... Jag önskar många gånger att jag var lite mer crazy och våghalsig som person, som tex. bott runt om i världen, som testat galna saker och som inte var rädd för att kasta sig ut i världen och inte för att glömma alla människor som lever för dagen och inte bekymrar sig om morgondagen.
 
Jag däremot ska planera och bekymra mig om saker som jag ändå inte kan påverka (har blivit mycket bättre på att inte oroa mig för saker som jag ändå inte kan påverka) skulle kalla mig lite av ett kontroll freak :) Känner du igen dig, eller är du precis den personen som som jag önskar att jag var lite mer av ?
 
Nu tror väl ni att jag kommer att välja mitt hem som min favoritplats, men nej det tänker jag faktiskt inte göra.. 
 
FÖR......
Att bo i Varberg innebär närheten till havet, jag njuter varje sekund när jag går runt strandpromenaden eller när vi på sommaren lägger i vår båt och kan åka ut till skrivareklippan. Havet har en positiv påverkan på mig, jag blir lugn och släpper alla tankar som ligger och gror. Det kallar jag favoritplats...
 
 
 
 
- Skrivareklippan - 
 
 
 
- Varbergs strandpromenad - 
 
Dessa bilder ska jag kolla tillbaka på när det regnar eller snöar ute och man inte kommer utanför dörren på en hel dag....
 
♥ Kramar ♥

Kommentar:
#1: Gunilla Svensson

Jag beundrar din blogg ska du veta!Du är jätteduktig,ett verkligt energiknippe!Kram Gunilla

Svar: Tack snälla Gunilla! Dina ord värmer :) Jag beundrar dig och dina gröna fingrar :) Hoppas vi ses snart igen, verkligen trevligt sist!! Super gott var det också :) Kramar
Emelie Ånhed

2012-08-07 @ 09:11:12
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: