dagarmedmig

2012-08-07
21:59:32

Tema nummer 7...
 - En hörna av trädgården/balkongen/parken.
 
Oj, oj, oj vad det blåser ute. Det riktigt tjuter i fönstrena, kanske för att jag bor i ett jätte, jätte gammalt som jag trodde skulle falla ihop när jag igår vaknade av en jordbävning. Förstod först ingenting av vad som hände, rusade upp och insåg att jag hade fel, det var ingen som försökte spränga sig in i huset, det var jordbävning....
 
I huset där jag bor har vi en innergård som är alldeles lagom stor. Vi har två små gräsmattor, ett tralldäck och lite blommor. Vi har också en balkong, där jag odlar tomater, jordgubbar och planterar färgglada blommor i balkonglådor. Jag fullkomligt älskar att vara ute och påta i landen, kan tyckas udda, men det är förbaskat avkopplande.. Precis ovanför vårt hus finns en park som heter pilhagen, Ebba och jag brukar gunga, gräva i sandlådan och mysa i gräset där. I parken är det aktivitet året om, då det finns en super bra backe att åka pulka i på vintern. 
 
Här kommer lite bilder från "mina" hörn....
 
 
- Ebba gungar i pilhagen -
 
 
- Perfekt med stoooora ytor att krypa runt på - 
 
 
- En del av balkongen -
 
Tyvärr kunde jag inte få till några rättvisa bilder på innergården, då allt såg så trist ut i regn- blåsvädret. Det kanske kommer någon annan gång istället.
 
♥ Kramar ♥
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: