dagarmedmig

2012-12-03
14:15:00

Att tillaga pasta på 5 minuter...
Kan det verkligen gå så snabbt? Ja, det kan faktiskt göra det :) När Johan kommer hem från jobbet på lunch har jag inte alltid tid att stå vid spisen hela förmiddagen, så då ska det helst vara något som går snabbt att göra. Pasta har vi alla tre en förkärlek till, vilket visar sig i vår matlagning. Pasta kan man äta till så mycket. Man kan variera i all oändlighet, vilket jag gillar. 
 
När jag bodde hemma, så lagade mina föräldrar ibland färskpasta med räksås. Så himla gott och så enkelt.. Jag tänkte dela med mig av denna enkla räksås som man med all säkerhet kan lägga i lite vad som i. Exprimentera och kanske hitta en ny favorit. 
 
Föräldrarnas räksås
4 pers
 
1 st stor burk cremé fraiche (ej den lätta)
1,5 dl grädde
2 burkar färdigskalade räkor (170 g räkor)
2 dl riven gratängost (Sort på ost kan ni själva välja)
10 st coctailtomater
Citronpeppar
Svartpeppar
 
Gör så här:
1. Blanda samman cremé fraiche och grädde i en kastrull. Låt koka upp.
2. Häll i riven ost. Låt små puttra.
3. Halvera coctailtomaterna och lägg ner i såsen.
4. Krydda med mycket citronpeppar och lite svartpeppar
(Såsen ska smaka citronpeppar, det ska vara rejält tilltaget)
5. Rör ner räkorna och ta sedan bort från spisen. Ska inte koka. 
 
- Serveras med färsk pasta -
 
 
 
 
En snabbare och enklare pastasås får man leta efter ;) 
 
All kärlek!

Kommentarer:
#1: Sara

Väldigt smidig och god pastasås Emelie! Tyvärr hade jag ingen citronpeppar hemma så jag rev citronskal och sen pressade jag i lite av citronen också. Det funkade ju bra det också. Kan tänka mig att det är gott med typ hummerfond i och kanske lite dill.

Puss och kram

Svar: Tack vännen för ditt inlägg :) Kan tänka mig att det smakade precis lika gott med färsk citron. Hummerfond och dill kan absolut bli en bra kombo, tåls att testa :) Puss puss
Emelie Ånhed

2012-12-06 @ 14:29:20
#2: Christian

Jag skulle vilja veta om du har något recept på tex spaghetti och falukorv som du du kanske lagar ibland? Några tips på kryddor?

Svar: Fråga Johan, han är expert :) :) En fågel viskade i mitt öra att det förbrukas oerhört stora mängder grillkrydda varje månad :) :)
Emelie Ånhed

2012-12-18 @ 20:50:16
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: