dagarmedmig

2012-05-27
21:27:06

Happy mothers day och svalkande smoothies
Min allra första morsdag har firats med paket och trägdgårdsmys. Ebba hade köpt super fina paket till sin mamma, hon måste tycka att jag är bästa mamman i hela världen:-) Jag fick ett par jeansshort och en superfin topp.







När det är varm ute kan jag bli så där hysteriskt sugen på något iskallt och fruktigt. Att ha en massa bär i frysen, eller som nu färska, är toppen att göra smoothie på. Jag har några favoriter som brukar göras, tänkte dela med mig av två stycken idag.

Smoothies gjord på vattenmelon
2 glas

1 st vattenmelon
6 msk röd grapefruktjuice
6 msk apelsinjuice
1 stänk pressad lime

Börja med att dela vattenmelonen i halvor. Ta bort eventuella kärnor.
Gröp ur köttet rakt ner i mixern.
Häll på grapefrukt - och apelsinjuicen samt ett stänk pressad lime.
Kör blandningen slät.
Häll upp den i kalla glas och dekorera med en vattenmelonskiva.



Granatäpplepassion
2 glas

2 mogna grantäpplen
1 passionfrukt
1 msk flytande honung
2 glas krossad is

Dela granatäpplena i halvor och pressa ur juicen med en gammaldags citronpress.
Dela passionsfrukten i halvor och sila ner köttet i en liten skål.
Blanda i granatäppeljuicen och honung. 
Häll drycken över den krossade isen, stick ner ett sugrör i varje glas och servera.



♥ Ha nu en fortsatt härlig söndagskväll älskade vänner ♥








Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: