dagarmedmig

2012-05-30
23:13:21

Student och underbar buffe
- Sjung om students lyckliga dagar -

Jag får rysningar i hela kroppen när jag ser förväntansfulla och överlyckliga tjejer & killar som åker runt på lastbilsflaken. Hög musik och mycket alkohol i kroppen, känns som om det var i går som vi stog där. Så vuxna, men ändå så små.

Vi har varit i Göteborg i dag och firat min kusin som tagit studenten. Hon var så "vit", vacker, lycklig, förväntansfull, nervös och tankspridd, precis som jag minns att jag var. En dag med blandade känslor, där man ropar FY FAN VAD VI ÄR BRA! Det var vi verkligen, så himla bra!

Det bjöds på underbart god buffe, med blandad kompott från land och hav. 

Härromdagen när jag var och handlade köpte jag en ny mattidning. Allt om mat, FEST heter den. En bra och inspirerande tidning. Det bjöds på många recept till sommar-kalas, trädgårdsbröllop, skolavslutningar, födelsedagar och dop. Ja, allt man kan fira helt enkelt :)



I tidningen har de ett helt uppslag om bröllops buffe och tårta. Jag blir så sugen på att gör en smarrig buffe. 
När lilla Ebba döptes gjorde jag kycklingspett, som går att servera varma eller kalla. Perfekta att ha på buffebordet. Jag tänkte dela med mig av receptet imorgon. Så kika in då :)

I helgen ska vi på ett bröllop, ska bli så underbart att få vara med och fira den speciella dag. Man känner sig verkligen lyckligt lottad när man blir bjuden till att vara med och bevittna någons kärlek. Det är faktiskt en av de största dagarna i ens liv när man gifter sig.
♥Tack för att vi får vara med ♥



Idag blev det tyvärr inget recept, då jag har ätit borta hela dagen. Men imorgon lovar jag älskade vänner att dela med mig av ett, eller kanske flera recept. 

Sov gott, önskar er en underbar morgondag!
hjrta


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: