dagarmedmig

2013-05-15
09:08:22

Att göra en lättare kvällsmat...
Var precis vad jag gjorde igår kväll. Ingen av oss var speciellt hungriga, men något var vi ändå tvugna att få i oss. Hade köttfärs hemma och Johans förslag var tacos. Jag älskar också tacos, men ibland kan det bli lite tjatigt. Eftersom jag gillar taco-smaken, stekte jag köttfärsen med tacokryddorna. Maten blev toppen och extra plus att det var så enkelt att göra. Till rätten kan man servera sallad & tacochips och om man vill ha det lite matigare går det utmärkt med pasta.
 
GODA TACORÖRAN
4 pers
 
4-5 st avokado
600 g köttfärs
2 påsar tacokrydda
1 st purjolök
1 liten burk créme fraiche (vanlig)
7 msk Santa Maria Chunky salsa, medium
1 pkt apetina fetaost block
1 pkt riven tacoost
 
Gör så här:

1. Stek köttfärsen tillsammans med två påsar tacokrydda.
2. Mosa avokadon i en gratängform. 
3. När köttfärsen är färdig, lägg den ovanpå avokadon.
4. Hacka upp hela purjolöken och lägg ovanpå köttfärsen. 
5. Smeta över créme fraiche och salsa.
6. Smula över fetaosten och strö sedan över den rivna osten.
7. Ställ in i ugnen på 225 grader i cirka 20 minuter.
 
 
 
 
 
 
 
 
- Det var inte lätt att få till en bild på röran så att den såg så där inbjudande ut precis. Men jag lovar att den var hur god som helst :)  - 
 
Kram Emelie 
 

Kommentarer:
#1: Johan

Det vara supergott darling, du är bäst !

Svar: Tack älskling! Alltid lika roligt att laga mat till dej :)
Emelie Ånhed

2013-05-15 @ 10:40:31
#2: Camilla

Denna hade vi till kvällsmat i onsdags o den va verkligen SUPER! Tack tack

Svar: Vad kul att höra att den var god :) Alltid bra med vardagstips :) Tusen tack för din kommentar snälla Camilla!!Kramar
Emelie Ånhed

2013-05-26 @ 10:44:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: