dagarmedmig

2012-08-06
21:06:12

Kakor, igen och igen...
Vad passar inte bättre än att baka när regnet öser ner utanför fönstret. Nu är 4 kakor av 7 gjorda, 3 återstår :)
Idag har jag bakat chocolate ship cookies
 
Emelies cocoa orange chocolate chip cookies
ca. 25 kakor
 
125 g mjukt smör
1 dl strösocker
1 ägg
1 1/2 dl vetemjöl
1/2 dl havregryn
1/2 tsk bakpulver
1/4 tsk salt
100 g Marabou premium 70% cocoa orange
skal av 1 citron
 
Gör så här:
1. Vispa smör och socker krämigt och rör i ägget.
2. Blanda vetemjöl, havregryn, bakpulver och salt och vänd ner det i smeten.
3. Hacka chokladen grovt, riv citronskal och blanda med degen.
4. Forma degen till en rulle (cirka 5 cm i diameter) och rulla in den i platsfolie. Frys den sedan i cirka 30 minuter.
5. Sätt ugnen på 180 grader (varmluftsugn)
6. Skiva rullen i 1 cm tjocka skivor och lägg skivorna på en plåt med bakplåtspapper.
7. Grädda kakorna gyllene i mitten av ugnen i cirka 10 minuter. 
 
 
 
 
 
 
- Jag älskar dessa kakor, kanske för att jag är lite utav en choklad älskare - 
 
När det kommer till godis sorter, vad föredrar du då? 
Romerskabågar är en klar favorit här hemma, kan äta till jag nästan spyr :)
 
All kärlek!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: