dagarmedmig

2012-12-07
12:11:00

Att testa receptet på baksidan påsen....
Jag testar väldigt sällan, nästan aldrig recepten som finns på matförpackningarna. Gör du? 
Jag vet inte varför, men det blir bara inte så. När jag var och handlade senast köpte jag en påse wok-grönsaker. På baksidan av den påsen fanns det ett recept som lät smarrigt. Var tvungen att testa och det var riktigt gott.
Gick snabbt och enkelt att tillaga och det älskar vi ju, eller hur ? ;)
 
Wok - Hot honey 
4 port
 
3 msk soja
2 msk honung
1 msk ketchup
1-2 tsk sambal oelek
1 klyfta vitlök, riven
300 g kycklingfilé alt. fläskkarré, strimlad
4 portiner kokta nudlar
 
Gör så här:
1. Lägg wok-grönsakerna i en wokpanna/stekpanna i olja och stek tills de nästan är klara.
2. Strimla kycklingfileérna och lägg ner tillsammans med grönsakerna. 
3. Blanda soja, honung, ketchup, sambal oelek och vitlök.
4. När kycklingen är genomstekt sänk värmen och blanda ner de färdigkokta nudlarna och häll över sojan. 
5. Blanda samman allt väl. Servera!
 
 
 
  
Smaklig måltid vänner!
 
 
 

Kommentar:
#1: Evelina asp

Men!!! Vilken mysig och fin blogg!

Svar: tack Evelina! Kul att du hittat hit:) varmt välkommen:) hoppas du kommer hitta lite goda recept och kanske inspireras av mina recept. Kramar Emelie
Emelie Ånhed

2012-12-11 @ 08:26:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: