dagarmedmig

2012-05-10
20:59:09

Fisksoppa med vitlöksbröd
Regn, regn och åter regn. Vad passar då inte bättre än en värmade och supergod fisksoppa. Detta receptet har jag fått av min kusin. Min kusin fick det i sin tur när hon sålde tupperware. Köpte man en speciell burk ingick detta recept på fisksoppa..

Recept till 3 pers

400 g torskfilé
1 burk krossade tomater
2 st fiskbuljongtärningar
2 st vitlöksklyftor
5 dl creme fraiche
1 dl vatten
1 knippe hackad dill
1/2 kg räkor eller kräftstjärtar

Gör så här:

1. Skär torskfiléen i bitar.
2. Blanda samman tomatkrossen, fisken, smulad fiskbuljong & pressad vitlök.
3. Koka i cirka 5 min tills fisken är klar.
4. Blanda i creme fraiche, vatten & dill.
5. Koka upp i ca. 2-3 min.
6. Rör i räkorna/kräftstjärtarna.
Färdig att servera!
Passar perfekt med vitlöksbröd till.



Svårt att få till en rättvis bild - Men den är god, jag lovar :) 
-Varför inte prova den till helgen med ett glas vin-

I morgon hoppas vi på bättre väder här på västkusten. Känner att jag behöver komma ut på en låååång promenad.

All kärlek!
hjrta




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: