dagarmedmig

2012-05-31
22:10:39

Kotletter med sambal oelek
Jag har haft en produktiv dag idag, vilket känns så skönt. Var längesedan jag kände att jag fått gjort så mycket. "KLAPP PÅ AXELN"  :-)

Började dagen med en härlig promenad på 6.87 km (runkeeper), sen förmiddags fika med vännen som bjöd på blåbärspaj och vaniljglass. Efter det storstädades lägenheten, luktar just nu underbart av golvrengöringsmedlet. Sen matlagning till 4 hungriga vargar + lilla Ebba då :-)



- Kvällens recept bjuder jag på idag -

Kotletter i ugn
4 pers

Ingredienser:

6-8 kotletter
3 dl grädde
1 liten burk creme fraiche (inte den lätta)
1 msk sambal oelek
2 msk kinesisk soja
2 msk tacosås (mild)

Gör så här:
1. Förstek kotletterna, så att de får färg. Krydda med grillkrydda.
2. Lägg kotletterna i en ungsform.
3. Blanda samman övriga ingredienser & häll på kotletterna.
4. Ställ in i ugnen, 200 grader i cirka 40 min. 

- Har man bråttom, så stek kotletterna längre så blir tiden i ugnen kortare. Ju längre tid kotletterna får vara i ugnen ju saftigare blir de -

Kan serveras med potatis, ris eller som jag gjorde idag med broccoli och blomkål.



Innan jag satt mig för att skriva till dig la jag i en hårinpackning från Redken. Den är så otroligt bra, mitt hår får en jättefin lyster och stärks något otroligt bra. Ett bra tips att testa om ni har ett livlöst hår. 



All kärlek!
hjrta


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: