dagarmedmig

2012-05-06
21:42:40

Pukka tea & mat
Stormen har lagt sig, lugnet har infunnit sig. Underbart med en alldeles egen söndagskväll. Mannen dansar förmodligen på borden i Stockholm och Ebba sover gott i sängen. Precis denna stund som är en av de bästa på hela dagen. Än bättre nu när det är vår och man hör fåglarna kvittra utanför fönstret.
Imorgon kommer 4 fikasugna mammor hit på lunch och fika. Har förberett maten och efterrätten så jag slipper stå i köket allt för mycket. Måste ju passa på att prata av sig när vi väl träffas. Recept på vad som kommer bjudas till lunch avslöjar jag imorgon. Men tänkte bjuda på morgondagens efterrätt som görs på 5 minuter och som går att förbereda långt innan. 

Recept

2 pkt Arla vaniljvisp
1 påse minimaränger
1 pkt hallon

Gör så här:

1. Vispa vaniljvispen hårt.
2. Rör ner marängerna och hallon.
3. Häll blandningen i en form (kan tex. vara en sockerkaksform).
4. Ställ in i frysen tills den ska serveras (minst 4 timmar).

Ta fram vaniljvispblandningen en stund innan den ska ätas så att den lossnar från formen. 

Denna efterrätten kan varieras i all oändlighet. Det är bara till att blanda ner det som man är sugen på. Jag har även testat daim, vilket var fantastiskt gott. Låt fantasin flöda.






I närheten där vi bor ligger en mysig liten butik som heter Basement. Där kan man hitta allt från heminredningen till ätbara/drickbara varor. Jag gick in en snabbis. Kunde inte låta bli att köpa ett detox tea från Pukka, som jag nu sitter och dricker. Gott är det. Om det gör verkan får vi se :)



Ha en härlig söndagskväll!
Tack för att just Du läser min blogg :) Lämna gärna ett avtramp.....

All kärlek!
hjrta



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: