dagarmedmig

2012-09-07
15:09:56

Vad kylskåpet erbjuder....
För några dagar sedan skulle jag bjuda mina föräldrar på mat. Jag hade kassler som snart var för gammal, men jag visste inte riktigt vad jag skulle göra med den. Lat som jag var orkade jag inte åka till affären just då, så jag tog vad jag hade i kylskåpet. Det blev riktigt gott. Så gott att jag tänker göra den rätten igen och igen. 
 
Kasslerlåda med philadelphiaost
4 pers
 
1 bit kassler (700 g)
1 st röd paprika
1 st purjolök
1 ask philadelphiaost paprika & lök
5 dl vispgrädde
Riven ost
2 msk kycklingfond
1 dl chilisås
Smör
Santa Marias pepparmix
Chilipulver
vitpeppar & salt
 
Gör så här:
1. Strimla kasslern och lägg i en stekpanna med smör. Krydda med vitpeppar. Stek tills kasslern fått lite färg.
2. Strimla paprikan och skär purjolöken. Stek tillsammans med kasslern.
3. Lägg kasslerblandningen i en ungsform.
4. Blanda samman grädde, philadelphiaost, chilisås, kycklingfonden och kryddorna. Smaka av och ta ev. mer krydda.
5. Häll såsen över kasslern. Täck med riven ost.
6. Ställ in i ugnen på 225 grader i cirka 20 minuter.
 
- Serveras med ris -
 
Maten fick fullpott av mina gäster :) :)
 
 
 
- Ursäkta den gräsliga uppläggningen, men jag glömde helt av att fota så det fick bli på maten som blev över -
 
Ha en härlig helg!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: