dagarmedmig

2013-04-12
09:11:50

Bra middagstips
Hej vänner!
Hoppas att du mår bra och att din helg blir bra! Fredag idag, igen. Hur snabbt går inte en vecka igentligen. Jag förstår inte hur jag ska hinna med allt sen när jag börjar jobba. Det där med jobb och förskola drar ju snart igång för vår del. Riktigt sorgligt att det bara är 4 månader kvar till Ebba-bus börjar förskolan. Att börja jobba efter två års ledighet, har dock inte varit ledig på heltid utan har jobbat cirka 1 dag/v, men det kommer helt klart bli en stor förändring här hemma. Om jag tycker tiden här hemma går snabbt, tänk då vad den kommer att göra sen. Vill stanna tiden, just precis som det är nu. 
 
Trots att ledigheten snart är över, hoppas jag att min lust för matlagning och matbloggandet inte blir lidande. Men med härliga kommentarer från er snälla läsare, går det knappast inte att tröttna :)
Mitt fredagstips till er blir denna goda kycklingrätt. Perfekt till ikväll kanske? :)
 
Fransk Kycklinggryta
4 port
 
Ingredienser

400 g kycklingfiléer
300 g champinjoner
Smör
4 dl grädde
1 st hönsbuljongtärning
2-3 msk fransk senap
2 st pressade vitlöksklyftor
1 tsk timjan
2 krm svartpeppar
 
Gör så här:

1. Skär kyckling och svamp i bitar och fräs dem i smör.
2. Tillsätt grädde, buljongtärningen, senap & vitlök.
3. Låt koka ca 5 min.
4. Smaka av med timjan & svartpeppar.
5. Strö ev. över persilja.
 
- Serveras med ris -
 
 
 
Önskar dig en härlig helg!
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: