dagarmedmig

2013-04-18
08:51:00

Snabbt och lätt från Milda
 Här hemma måste lunchen gå snabbt att tillaga. Oftast är vi ute och leker på förmiddagen och Ebba vill aldrig gå in och plötsligt är klockan 12. Då måste man göra något som går snabbt att tillaga och som är gott. När jag var och handlade sist hittade jag denna färdiga såsblandning i hyllan från Milda cuisine som är smaksatt med basilika. 
 
 
Den var super god och man kunde tillsätta precis vad man önskade. Jag tog vad jag hade i kylskåpet så min variant blev så här
 
Mildas pastasås
4 port
 
2 pkt bacon
10 st champinjoner
1 påse bladspenat
Riven parmesanost
Valfri pasta
 
Gör så här:
1. Koka valfri pasta.
2. Klipp bacon i bitar och stek knaprigt.
3. Skiva champinjonerna och stek tillsammans med bacon. 
4. Ta eventuellt bort stekfett om det är mycket. Häll på Milda såsen och låt småputtra någon minut.
5. Häll i påsen med bladspenat och riv parmesanost över. Blanda runt och låt puttra ytterligare någon minut.
 
- Färdig att serveras tillsammans med pastan - 
Smaklig måltid vänner!
 
 
 
All kärlek!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: