dagarmedmig

2013-04-09
20:55:00

Vad händer...
Dagarna bara springer iväg, jag har varken haft tid eller lust att laga någon speciell mat. Bara det gamla vanliga som spagetti med köttfärssås, korvstroganoff osv. Därav dåligt med inlägg här på bloggen. Det kommer och går det där med matlagning för min del. Vissa veckor känner jag mig super taggad och vissa veckor är det mycket annat som tar upp min tid. Men nu har jag i allefall ett riktigt smarrigt och enkelt recept. Snabbt går det också att tillaga, bra va? :) Denna rätt är min pappas favorit, han gör den nästan alltid när han får bestämma vad som skall ätas. Hoppas det kanske blir en favorit för dig också :) 
 

ENCHILADAS MED BIFF

4 port
 

Ingredienser

500 g lövbiff

1 st purjolök 

Smör

12 tsk salt

2 dl Arla Köket lätt crème fraiche paprika&chili

6 st stora tortillabröd

1 dl Arla Köket riven ost gratäng

 

Gör så här:

1. Sätt ugnen på 250°

2. Strimla köttet och purjolöken.

3. Bryn köttet i smör i en stekpanna. Lägg i purjolöken och krydda med salt.

4. Rör ner crème fraiche och låt allt koka ihop 1–2 min.

5. Bred ut röran på tortillan och rulla ihop.

6. Lägg rullarna på ett ugnssäkert fat. Strö över osten.

7. Gratinera i övre delen av ugnen ca 5 min tills osten fått färg.

 

 
 
 
 
 
 
- Snabbt, enkelt och kryddigt - perfekt recept. Serveras tillsammans med en god sallad - 
 
All kärlek!

Kommentarer:
#1: Ann

Du glömde säga att det är pappas favorätt.:)

Svar: Det ska jag lägga till mamma. Tänkte på det när jag skrev, men glömde bort det sen :):) Puss och Kram
Emelie Ånhed

2013-04-09 @ 21:00:27
#2: frida

tack för super tips vännen!1 Ska absolut testas snarast!! :9 Heja PG!!!!!!

Svar: Härligt att höra vännen :)Kramar till dig!
Emelie Ånhed

2013-04-10 @ 07:46:47
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: