dagarmedmig

2013-01-08
21:57:18

Att använda kotletter...

För att det är så lätt att variera och för att det är så gott. Som jag skrev i mitt förra inlägg försöker jag testa att laga så mycket LCHF mat som möjligt.
Jag kan erkänna att jag inte lyckats helt och hållet, då jag syndat med bröd och tårta när vi var på kalas i söndags. Kunde inte motstå frestelsen 😝😄

Tidigare idag tog jag fram kotletter ur frysen. Kotletter är gott, lätt att tillaga och lätt att variera. Idag gjorde jag absolut inget avancerat, utan gjorde det "gamla vanliga" som går snabbt och enkel när tiden är knapp.
Eftersom att min kära sambo inte gillar att utesluta pasta, ris och potatis, kokade jag ris till honom. Till mig blev det en god sallad. Perfekt att kombinera också.

Kotletter med svamp
4 pers

6 st kotletter
2 burkar champinjoner
5 dl grädde
1 msk soja
Maizena redning för bruna såser
Allroundkrydda
Vitpeppar

Gör så här:
1. Stek kotletterna i smör så att de får en fin färg på bägge sidor. Lägg de sedan på en tallrik.
2. Stek sedan champinjonerna.
3. Lägg tillbaka kotletterna tillsammans med champinjonerna och häll på grädden.
4. Red av såsen med maizena redning efter önskad konsistens.
5. Smaksätt såsen med soja, allroundkrydda och vitpeppar.

- Tillsammans med en god sallad blir det en perfekt LCHF rätt. I min sallad hade jag avokado, gurka, tomat, pinjenötter, blandsalladmix och olivolja smaksatt med citron -

En perfekt maträtt att göra när man kommer hem från jobbet. Snabbt och enkelt, det gillar vi 😄👍

All kärlek till er ❤



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: