dagarmedmig

2013-01-16
16:07:07

Lingonpannacotta
Jag ser det snöar, jag ser det snöar, det var väl roligt HURRA!....Gillar ni att snön har kommit tillbaka? Ebba och jag älskar det :) Våran tjej är galen i snön och älskar att vara ute. Helst vill hon aldrig gå in. Vår kommande resa kommer därför passa Ebba perfekt!
 
 
 
 
 
Vid jul gjorde jag en god lingonpannacotta som var så där lagom söt. Den var hur smidig som helst att göra.
 
Lingonpannacotta
4 pers
 
4 dl grädde
1 dl strösocker
1 vaniljstång
2 gelatinblad
1 dl lingon (Spara några till garnering )

Gör så här:

1. Lägg gelatinbladen i kallt vatten i cirka fem minuter. Under tiden börjar du med gräddblaningen.

2. Häll i grädde i en kastrull tillsammans med socker, och en skuren vaniljstång. Skrapa gärna ur vaniljen”fröna” direkt ner i grädde + själva vaniljstången.

3. Låt koka upp på svag värme, när det kokat – ta bort från värmen och vispa ner gelatinbladen tills de löst sig helt.

4. Häll i lingonen och mixa med stavmixer till en rosa slät smet. Sila det innan du häller upp det i vackra glas.

- Låt stå kallt i minst 4 timmar innan servering. Dekorera med lingon innan de serveras- 

 
 
 
Ha det så bra så ses vi snart igen!
Kramar 

Kommentar:
#1: Anneli Skarp

Det ser fräscht ut. Får vi nog prova!
Kram

Svar: Tack för din kommentar Anneli!Tycker absolut att du ska prova :)
Var så trevligt när vi sågs senast, hoppas vi ses snart igen !
Kram Emelie
Emelie Ånhed

2013-01-17 @ 21:41:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: