dagarmedmig

2013-01-30
21:37:36

wow wow wow...
Som jag har berättat innan för er så är vi fem tjejer som ses en gång i månaden med vår så kallade "Bokklubb" Vuxenpoäng på det? ;) 
Vi träffas och har det riktigt, riktigt skoj. Skrattar, pratar om livet och självklart om månadens bok. Om än väldigt lite om boken och mycket om allt annat, så är det så energigivande att man riktigt längtar tills nästa månad. 
 
Alla fem tjejerna är tokiga i nutella. Vi har en gemensam favorit bland efterrätterna och det är nutella semifreddo. Du hittar den här på min blogg om du går in på kategori dessert.
I går ville jag överraska tjejerna med en ny dessert som har nutella som ingrediens, så det fick bli denna underbara nutella cheescake. Tjejerna var eld och lågor, så jag var super nöjd med valet av efterrätt :) :)
Här får ni receptet....
 
Nutella Cheescake
 
Botten
100 g smör
150 digestivekex
150 g chocolate chip cookies

Fyllning
3 ägg
1,5 dl socker
200 g färskost
3 dl grädde
50 g rostade mandelspån
1 dl nutella (rumstemp)

Garnering
Chokladsås och ev. frukt

Gör så här

1. Smält smöret. Smula sönder kex och kakor och blanda med smöret. Tryck ut i formen.
Ställ in i kylen.
2. Vispa äggulor och socker poröst och rör i färskosten.
3. Vispa grädden hårt och rör i den i äggulan.
4. Vispa vitorna hårt. Rör i vitorna i färskostblandningen tillsammans med den rostade mandeln.
5. Bred ut hälften av blandningen i formen. Ringla över hälften av nutellan (jag använde mer än vad som skulle vara, för jag älskar verkligen nutella ).
6. Rör ned resten av nutellan i smeten som är kvar och bred ut på resten av smeten.
 
- Frys i minst 6 timmar. Ringla över chokladsås och ev frukt - 

Ta upp den i god tid innan du ska servera, så den hinner tina..
 
 
 
Imorgon kommer recept på min hemgjorda smörgåstårta, som blev riktigt saftig och god.
 
Tack för att du kollar in här!
♥ All kärlek ♥

Kommentar:
#1: Frida

Herregud va gott det ser ut!! Det måste jag verkligen testa!!
PUSS min vän!

Svar: det måste du absolut göra. Du kommer inte bli besviken vännen :)Puss puss
Emelie Ånhed

2013-01-31 @ 07:15:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: