dagarmedmig

2013-03-10
19:28:00

Det blir inte alltid som man tänkt sig..
 Idag skulle vänner komma hit på middag, hade verkligen sett fram emot att träffas och prata och mysa. Men jag har känt mig konstig i kroppen hela veckan. Ni vet den där känslan när man känner att man inte riktigt är sig själv. Men man kan inte förklara vad som är fel. Jag har svag yrsel, mår illa till och från, är trött och har lätt värk i kroppen... UCH och FY!!!
 
Antagligen en influensa som inte vill bryta ut. Med tanke på min inte helt friska kropp, vågar jag inte ta chansen och kanske smitta ner någon. 
I går lade jag kycklingfiléerna i marinad, för vi skulle bjuda på planka med kyckling och fläskfilé så jag fick helt tänka om och använda fantasin och slänga ihop en kycklingrätt. 
Orkade inte ta mig till affären, så det fick bli ihop-plock av vad vi hade hemma. 
 
Chicken ala Emelie
 
4-5 st kycklingfiléer
1 bunt grön sparris
Soja
3 dl Grädde
3 dl Créme fraiche
Parmesanost
1 burk soltorkade tomater
1 påse babyspenat
1 st kycklingbuljongtärning
2 st vitlöksklyftor
Cayennepeppar
Salt
Svartpeppar
 
Gör så här:
1. Koka sparrisen i lättsaltat vatten någon minut (bara så de blir lite mjuka)
2. Dela kycklingfilén på diagonalen. Salt och peppra varje filé och lägg dem sedan i en ungsform.
3. Klipp de soltorkade tomaterna i skivor och lägg ovanpå filéerna samt lägg på babyspenaten.
4. Blanda samman grädde, créme fraiche, buljongtärning, soja, pressad vitlök, cayennepeppar.
5. Smaka av och krydda med salt och peppar. Eventuellt med mer cayennepeppar.
6. Häll gräddblandningen över kycklingen.
7. Ställ in i ugnen på 200 grader i cirka 30 minuter.
8. Lägg sparrisen ovanpå kycklingen och strö över massor av riven parmesanost.
9. Ställ in i ugnen ytterligare 10 minuter.
 
- Serveras med pressad potatis -
 
 
 
 
 
 

Hoppad du haft en härlig helg och att du känner dig laddad för en ny vecka. 
Önskar dig en bra måndag!
 ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: