dagarmedmig

2013-03-17
21:24:31

Veckomatsedel v. 12
Söndagar är verkligen en dag som jag gillar. Oftast är det en dag då man har det lugnt och skönt. En dag som man bara kan vara tillsammans och umgås. En dag då man tillåter sig själv att verkligen "bara vara". Underbart skönt. Inga krav och måsten och inget dåligt samvete som kryper sig på.
 
Idag har vi varit och fikat hos Johans farmor, hon är en riktig kämpe som snart har en kropp som varit med i 94 år. Helt galet. Hon är en pigg och modern farmor. Hänger precis med på vad som händer "där ute", kan berätta hur mycket som helst om både dåtid och nutid. Jag beundrar verkligen människor som har uppnåt den åldern. Dem har upplevt mer än vad många andra någonsin kommer att få vara med om. Snacka om att dem har varit med om många stora förändringar. När vi var där idag noterade vi hennes anteckning på kylskåpet om att införskaffa en ipad. Bara en sådan sak, jag blir alldeles tårögd. En stor eloge till alla gamla fina människor. Ni besitter en kunskap som är ovärderlig och som vi inte får glömma av att förvalta.
 
Nu ikväll har jag kollat igenom lite gamla bilder som jag tagit på Ebba. Jag undrar när jag ska ta tag i att börja redigera och sen framkalla alla korten. Jag bjuder er på lite härliga bilder som jag tog på Ebba 1 november 2012.
 
 
 
 
♥ Vår underbara lilla pajas ♥ 
 
På söndagar tycker jag det är mysigt att planera kommande veckas mat. Självklart ändrar jag lite här och där i matlistan, men ändå så skönt att ha något att gå efter. Vår nästa vecka ser ut så här
 
 
 
Nu vet ni ungefär vad ni kommer att få recept på i veckan. Hoppas det är något som ni tycker verkar gott.
 
Ha en fortsatt skön söndagskväll vänner
 

Kommentar:
#1: Sara

Vilken veckomatsedel! Jag kan komma vilken dag som helst :)

Svar: Du är alltid välkommen det vet du vännen :) Vilken dag ska vi ses denna veckan?
Kramar
Emelie Ånhed

2013-03-17 @ 22:51:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: