dagarmedmig

2012-10-11
16:01:23

Smidigt värre...
Jag vet ju att några av er som kikar in här uppskattar mina snabba och enkla vardagsrecept. Jag försöker att variera mig härblå bloggen, men för det mesta blir det ändå mat som är smidig att tillaga och som inte tar flera timmar. Vore kul att höra mer av vad ni vill ha för recept, vill ni ha mer av något eller kanske mindre av något? Alla kommentarer mottages tacksamt :) :) 
 
Dagens lunch blev
Kassler i ugn med krämiga grönsaker
4pers
 
700 g kassler
2 st rödlökar
2 st tomater
2 st paprikor i olika färger
1 burk crème fraîche smaksatt med franska örter
3 msk mango chutney
1 påse riven gratängost
4 dl grädde
Salt och peppar
 
Gör så här:
 
1. Sätt ugnen på 200 grader. Skiva kasslern i 0,5 cm tunna skivor. 
2. Placera ut kasslerskivorna på botten av en ungsform.
3. Skär grönsakerna i bitar och lägg paprikan och löken ovanpå kasslern och tomaterna överst. 
4. Blanda grädde, crème fraîche, mango chutney, salt & peppar. Häll över grönsakerna.
5. Strö över den rivna osten.
6. Grädda i ca 30 minuter. 
 
- Tänk på att kassler är salt så det behövs nästan inget extra salt i maten - 
 
 
 
 
 
 
 
Ikväll ska jag laga en rätt med köttfärs, så kolla in i morgon igen så blir det mer goda recept.
 
All kärlek till dig!
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: